КОРАК 9

ТРЕНУТНИ ЗАБОРАВ

Готово да је равно чуду то што се потпуна ренесанса Бахове музике тек после 1829. године догодила захваљујући извођењу дела које је 100 година било практично заборављено, а данас важи за једно од најкомплекснијих и најдубљих творевина западне музике.

Раних 1820-тих директор Берлинске певачке академије, Карл Целтер, добио је копију Бахове Пасије по Матеју и приватно испробавао неке од хорских ставова. Великом срећом, двоје његових певача били су Фани и Феликс Менделсон.
Априла 1829. године, упркос јаком противљењу неких кругова, 20-годишњи Менделсон поставља прво модерно извођење овог дела, додуше у скраћеном облику, да би обележио, како се тада мислило, 100-годишњицу његовог првог извођења. Ускршње берлинско извођење је било зачуђујуће успешно и уследила су друга извођења. То је довело до потпуне обнове интересовања за целокупну Бахову музику, јер је она некако запала у заборав након композиторове смрти, скоро 80 година раније.